Helpdesk met kennis en tijd

Samenwerking met Helpdesk Digitale Zorg voor ondersteuning van patiënten

In 2020 is de Helpdesk Digitale Zorg (HDZ) opgericht op initiatief van de RHOGO, het Zorg Innovatie Huis, Amaris en Tergooi. De Helpdesk Digitale Zorg heeft als doel digitale zorg toegankelijk te maken. Via telefoon, e-mail, chat en handleidingen bieden ze ondersteuning aan patiënten van onze regio bij het gebruik van digitale zorg. Denk aan hulp bij inloggen, het zelf meten van bijvoorbeeld glucosewaarden, of gezondheidsapps of videobellen. Helpdesk Digitale Zorg heeft up to date kennis over de in Nederland gangbare systemen, gebruikt door zorginstellingen zoals ziekenhuizen, huisartsen, revalidatie, thuiszorg of GGZ. En dus ook van de in onze regio gebruikte systemen.

Helpdesk met kennis en tijd

Helpdesk Digitale Zorg heeft een kundig en bevlogen team. De patiënt komt altijd terecht bij iemand die niet alleen de inhoudelijke kennis heeft, maar ook uitgebreid de tijd voor de patiënt neemt. En mocht men er niet direct uitkomen, dan kan de patiënt zich ook altijd terug laten bellen.

Helpdesk Digitale Zorg is er voor alle digitale vragen die niet-medisch inhoudelijk zijn. Medewerkers kunnen geen (persoonlijke) gegevens inzien en kunnen ook geen afspraken wijzigen. Dit is belangrijk om te benadrukken bij patiënten bij het wijzen op Helpdesk Digitale Zorg.

Bereikbaarheid

Helpdesk Digitale Zorg is van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 085-1304575. Als patiënten buiten deze tijden bellen (ook in het weekend), dan worden zij de volgende werkdag teruggebeld.

Patiënten kunnen ook mailen naar of vragen stellen via de chat op www.helpdeskdigitalezorg.nl/rhogo

Door de ondersteuning van Helpdesk Digitale Zorg willen we de zelfredzaamheid van deze groep patiënten vergroten. En kan de huisarts en zijn medewerkers zich richten op hun kerntaak, namelijk het verlenen van de best mogelijke zorg.

Patiënten informatie

Patiëntenflyer

Download via onderstaande link de flyer met patienten informatie. Deze flyer is bijvoorbeeld op uw website te gebruiken om patienten op de hoogte te brengen van het bestaan van Helpdesk Digitale Zorg.

Helpdesk Digitale Zorg Patiëntenflyer

Wachtkamerschermen

Ook is er een korte video, speciaal voor wachtkamerschermen. Deze kan kant en klaar gebruikt worden. Daarnaast zien we in de praktijk dat het goed werkt om helpdeskdigitalezorg.nl/rhogo op de praktijkwebsite te zetten onder ‘contact’ en onder ‘eConsult’ en ‘uw dossier’. Op deze manier kunnen we onze patiënten helpen de stap naar digitale zorg te zetten!

Download hier de video

Bekijk deze video op YouTube
of accepteer cookies om deze content hier te laden

Alle cookies accepteren